Att arbeta med både hjärta och hjärna
Häromdagen ringde en kund som hade stött på problem i sitt projekt. Jag tog hjälp av en kollega som snabbt kunde reda ut begreppen och hjälpa kunden att komma vidare. Det resulterade i en lösning som nästan blev bättre än jag vågat hoppas på!
Jag blev genuint glad – och strax därefter fick jag ett jättefint mail från kunden och insåg att vi verkligen gjort skillnad den dagen.
Det är så givande att känna att man hjälper en kund som hamnat i ”ett låst läge”. Ibland krävs mycket hjälp, ibland räcker det med en liten puff i rätt riktning.
För en tid sedan träffade jag en framgångsrik företagsledare och frågade vilka branscher han drivit företag inom. Han beskrev en spretig resa inom vitt skilda områden. Det enda som gick som en röd tråd i hans företagande var att han under de senaste 25 åren varit extremt snabb och hoppat på trender.
I ett nästan skrämmande tidigt skede hade han identifierat områden som sedan inbringade ofantligt mycket pengar – det var hans drivkraft.
Först blev jag förskräckt över hur kallsinnig han var; kunden verkade inte finnas i hans fokus. Sedan blev jag nyfiken på om det var pengarna eller prestigen (att vara först på marknaden) som drev honom. Jag fick inget svar.
Jag försöker att inte lägga en värdering i hur andra människor prioriterar. Vi är olika och så måste det få vara.
Personligen tycker jag att det är viktigt att arbeta med det jag brinner för; och i mitt fall brinner jag för det som leder till något positivt för våra trevliga kunder.
Därför är jag glad och tacksam över att arbeta med mina hjälpsamma kollegor som alltid har kundens bästa i fokus.
Skyhill har – ända sedan starten 1999 – värdesatt att vi arbetar med både hjärta och hjärna så det fortsätter vi med!
Hälsningar,
Pia Klarke
Kundansvarig